نصب و فروش دوربین مداربسته

Security Cam

انواع دوربین مداربسته

1. بازدید از محل نصب دوربین مدار بسته: 

بعد از درخواست نصب دوربین مداربسته، شرکت با مشتری برای دریافت جزئیات بیشتر در تماس خواهد بود. همچنین زمانی برای بازدید از محل توسط کارشناسان هماهنگ می‌کنند.

2. جانمایی دوربین‌های مدار بسته:

در واقع بازدید از محل به این علت انجام می‌شود که اطلاعات پروژه به صورت تخصصی و کارشناسی شده جمع‌آوری شود. محل مناسب برای دوربین تعیین می‌شود.

نصب دوربین مداربسته در نقاط تعیین شده: هنگام نصب فقط باید دقت کنید که انتخاب محل قرارگیری یکی از حساس ترین مراحل نصب دوربین مدار بسته است. چرا که اگر دوربین در نقطه مناسبی نصب نشود، حتی اگر دوربین دارای قابلیت های ویژه و فراوانی باشد کارایی آن پایین می آید. دوربین باید در ارتفاع و محلی قرار گیرد که بیشترین زاویه دید و کمترین نقطه کور را داشته باشد. همچنین باید در محل باشد که سارقین نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

در نصب دوربین های مداربسته بیرونی باید دقت کنید در صورتی که اطراف آن گیاه و درختی وجود دارد، رشد آنها موجب پوشیده شدن دید دوربین مداربسته نشود. همچنین مراقب لانه سازی پرندگان روی دوربین مداربسته باشید. آشیانه پرندگان علاوه بر آلوده کردن دوربین می تواند به دوربین در دراز مدت آسیب برساند ضمن اینکه دوربین در بین پوشال ها پنهان شده  و دیگر تصویری جز اجزای آشیانه ارسال نمی کند.

محل نصب دوربین مداربسته در اماکن مختلف
  • خانه: روبروی درب خروجی، روبرو پنجره و درب ورودی، پارکینگ، انباری ساختمان، پذیرایی، بالکن
  • مغازه: پشت صندوق، رو به قفسه های مغازه، درب ورودی
  • شرکت و اداره ها: روبروی آسانسور، درب ورودی و خروجی ساختمان، سالن انتظار، پارکینگ، اتاق کارکنان، راهروهای خروجی
  • واحدهای صنعتی: درب ورودی، سالن های تولید، انبار ها، اتاق ها، محوطه ها

3. نقشه نصب دوربین مدار بسته:

طرح و نقشه نصب دوربین مداربسته از جمله اقداماتی است که بعد از بازدید انجام می‌شود. براساس مکان پروژه، اهداف کارفرما طرحی از پروژه ترسیم و به مشتری ارائه می‌شود.

4. تعیین محل دستگاه و رک:

محل نصب دستگاه دوربین مداربسته بسیار مهم است. تعیین آن بهتر است با مشاوره کارشناس مشخص شود.

5. تعیین نوع سیستم نظارتی:

با توجه به مکان و کاربری نوع سیستم تعیین می‌شود. تکنولوژی سیستم نظارتی در امکاناتی که ارائه می‌دهد و چگونگی نصب دوربین مداربسته موثر است.

6. مشخص کردن تعداد دوربین‌های داخلی و خارجی:

با بازدید کارشناس تعداد دوربین‌های داخلی و خارجی دقیق‌تر مشخص می‌شود. بر همین اساس مشتری می‌تواند خرید را انجام دهد. نوع دوربین با توجه به اینکه قرار است دوربین در چه مکانی نصب شود تعیین می شود. نوع دوربین داخل اتاق با دوربینی که قرار است از بیرون ورودی به ساختمان را تحت پوشش قرار دهد کاملاً متفاوت است. به این دلیل که دوربین برای داخل اتاق از نوع Indoor انتخاب و برای فضای بیرونی از دوربین های Outdoor انتخاب می شود. اگر این موضوع را در نظر نگیرید به عنوان مثال با نصب دوربین مدار بسته Indoor یا داخلی بخواهید از فضای بیرون ورودی ساختمان را نظارت کنید ممکن است مشکلاتی بوجود بیاید.

7. مسیر کابل کشی:

در اغلب پروژه‌های نصب دوربین مدار بسته مسیرهای مختلفی برای کابل‌کشی وجود دارد. اما بهترین مسیر با توجه به حفظ کیفیت ارتباط و ارسال تصویر و بهره‌مندی از امکانات موجود در مکان نصب توسط کارشناس مشخص می‌شود.

8. براورد تجهیزات مورد نیاز و متراژ کابل:

با مشخص شدن مسیر کابل‌کشی، تعداد دوربین‌ها و همچنین تعیین تکنولوژی نوع، تعداد و میزان تجهیزات نیز مشخص می‌شود.

9. تنظیم پیش فاکتور:

تهیه لیست تجهیزات و تنظیم پیش فاکتور بر مبنای اطلاعاتی که در مراحل قبل بدست آمده است صورت می‌گیرد. به این ترتیب مشتری از تجهیزات مورد استفاده برای پروژه و هزینه‌ آنها مطلع می‌شود.

10و 11. آماده سازی و نصب پایه، براکت و..:

بعد از هماهنگی بین کارفرما و شرکت نصب دوربین مداربسته، تیم نصب شروع به کار می‌کنند. نصب برخی تجهیزات، دریل کاری، برش کابل و سوکت زدن یا نصب فیش و… آغاز می‌شود.

12. نصب هارد دوربین مداربسته:

از آنجایی که تمام دستگاه‌های ضبط نیاز به هارد و حافظه دارند و باید روی آنها نصب شود. برای نصب دستگاه ضبط ابتدا هارد را درون آن نصب می‌کنند و سپس اتصالات را وصل می‌کنند.

13. نصب دوربین‌های مداربسته:

این مرحله ممکن است زمانبرتر از بقیه مراحل نصب دوربین مداربسته باشد. زیرا تعداد دوربین‌ها، محل قرارگیری و تنظیم هر کدام بر مدت زمانی که صرف می‌شود تاثیر مستقیمی دارد.

14. اتصال دوربین به دستگاه و آداپتور:

در این مرحله باید اجزای سیستم مداربسته به یکدیگر متصل شوند. برای تامین برق دستگاه و دوربین نیاز به آداپتور دارید. آنها را با توجه به  برق مورد نیاز دوربین و دستگاه باید انتخاب شوند.

واحد های صنعتی

واحد های مسکونی

واحد تجاری

ادارات و سازمان ها

دوربین مداربسته بهترین

نکات کلیدی قبل از نصب دوربین مدار بسته

اطلاعات لازم قبل از نصب دوربین و سیستم مداربسته:

  • هیچ گاه دوربین را بر روی اجسام رسانا نصب نکنید. اجسام رسانا مثل فلزات جریان های مغناطیسی را از خود عبور می دهند که باعث ایجاد نویز در تصویر خواهند شد. همچنین طول عمر مفید دوربین مداربسته را نیز کم می کند.
  • مناسب ترین زاویه هر اتاقی جهت نصب دوربین مدار بسته معمولا کنج اتاق ها و محوطه هاست. باید اطمینان حاصل کنید که دوربین مداربسته تصویر تمام ورودی‌ها و خروجی‌های اتاق را پوشش می دهد و همچنین نزدیک به پریز برق است.
  • اگر قصد نصب دوربین مداربسته در محیط بیرون را دارید، حتما در ارتفاع بالای 3 متر نصب کنید تا در دسترس عموم و سارقین قرار نداشته باشد.
  • بهتر است حتما قبل از عملیات کابل کشی امکان سوراخ کردن دیوارها را بررسی نمایید (از جهت مسیر عبور کابل های برق و تاسیسات و…). چنانچه امکان سوراخ کردن دیوار یا نصب دوربین در محل مورد نظر نباشد بهتر است یک جای جایگزین پیدا کنید.

توجه نمایید که نصب دوربین مداربسته می تواند به راحتی یافتن یک محل مناسب، اتصال آن به برق و روشن کردن آن و سپس همگام سازی آن با برنامه تلفن همراه یا دسک تاپ باشد. اگرچه ممکن است برخی از آنها نیاز به دریل و سوراخ کردن دیوار داشته باشند، اما بیشتر دوربین های داخلی که ما با آنها سر و کار داریم برای نصب تنها به یک پیچ گوشتی احتیاج دارند. بنابراین اگر برخی اصول اولیه نصب و راه اندازی دوربین مداربسته را رعایت کنید، می توانید خود خانه و محل زندگیتان را به دوربین مداربسته مجهز کنید.

مهم ترین بخش در این محل انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته بود که این کار را می توانید با کمک از متخصصین انجام دهید. دوربین هایی که قابلیت چرخش و حرکت دارند را در محل قرار دهید که مانعی بر سر راه حرکت آنها نباشد. حتماً دید دوربین را در آن محل چک کنید تا در زمان چرخش مانعی دید دوربین را کور نکند.

بهتر است نصب دوربین را خودم انجام دهم یا نصاب دوربین مداربسته این کار را بر عهده بگیرد؟

پاسخ این سوال کاملا به توانایی شما بستگی دارد. اگر شناخت کافی در مورد دوربین مداربسته و تجهیزات  و همچنین مهارت لازم جهت کابل کشی اصولی را دارید، با اصولی که در این مقاله به شما گفتیم می توانید اقدام به نصب دوربین مداربسته نمایید. اما چنانچه مهارت کافی در این زمینه ندارید توصیه می کنیم برای افزایش عملکرد دوربین مداربسته و جلوگیری از به وجود آمدن نقطه کور در محیط کار نصب سیستم مداربسته خود را به یک نصاب حرفه ای بسپارید.